Hasznos Tudnivalók | TravelOrigo Utazási Iroda

Hasznos tudnivalók

  1. Hogyan foglalhatom le a kiválasztott programot?
  2. Hogyan tudom befizetni a részvételi díjat?
  3. Mikor kapom meg az utastájékoztatót / részvételi jegyet?
  4. Milyen autóbuszokkal utazunk?
  5. Kiválaszthatom a buszon a helyemet?
  6. Van a buszon WC?
  7. Mit vigyek magammal az utazásra?
  8. Köthetünk-e a TravelOrigo Utazási Irodánál biztosítást?
  9. Vidéki Utasainkra is gondoltunk!
  10. Milyen dokumentumokra van szükségem a határátlépéshez?
  11. Kiskorú gyermekem kísérővel vagy egyedül utazik. Milyen engedélyek szükségesek ehhez, kell-e egyáltalán ilyen engedély?

1. Hogyan foglalhatom le a kiválasztott programot?

A kiválasztott programváltozatnál az időpont alatt egyszerűen csak kattintson a Foglalás menüpontra és értelemszerűen töltse ki a megjelenő űrlapot! Kérjük, adja meg a lehető legtöbb információt, hogy pontos foglalást készíthessünk! Ügyintézőink felveszik Önökkel a kapcsolatot a regisztrációtól számított egy-két munkanapon belül.

FONTOS: a foglalásokat a visszaigazolástól számított maximum 3 munkanapig tudjuk tartani, ezalatt kérjük, hogy rendezze a befizetését! Átutaláskor kérjük vegye figyelembe, hogy csak a munkanapokon 12:00-ig elindított utalások érkeznek be adott napon. Irodánk elérhetősége és nyitva tartási ideje a Kapcsolat menüpontra kattintva érheti el. Jelentkezéskor kérjük, adják meg nevüket, születési dátumaikat, telefonszámukat, e-mail címüket és utastársaik nevét is!

2. Hogyan tudom befizetni a részvételi díjat?

1. Az online bankkártyás fizetés feltételei, folyamata:

A TravelOrigo kiemelt partnere a SimplePay, aki felülvizsgálta utazási irodánkat, melyet megbízhatónak és oldalunkat biztonságosnak találta, ezért 5 csillagos minősítést kapott. így azon szerencsés helyzetben vagyunk, hogy a legnagyobb magyar bank biztosítja számunkra kártyás fizetési lehetőségünket.

A bankkártyás fizetés révén Ön kényelmesen és biztonságosan vásárolhat weboldalunkon. A kiválasztott utak megrendelése után Önt az OTP Bank fizetőoldalára irányítjuk, ahol a jelenleg elérhető legbiztonságosabb, titkosítással lebonyolított tranzakción keresztül fizethet bankkártyájával. Utasainknak csak annyi a dolga, hogy a fizetési mód kiválasztásánál "fizetés bankkártyával" feliratra kattintsanak, majd a bank fizetési szerverén a kártya számát, lejárati dátumát, valamint a hátoldalán található ellenőrzőkódot (CVC/CVV) megadják. A Bank a dombornyomott VISA és Mastercard, Visa Electron (a kártyát kibocsátó bank döntésétől függően), valamint azon Maestro kártyákat fogadja el, melyekhez ellenőrzőkód (CVC) került kibocsátásra. Amennyiben az Ön Maestro bankkártyáján ilyen nem található, érdeklődjön bankjánál.

A kizárólag elektronikus használatra kibocsátott bankkártyákat csak abban az esetben fogadhatjuk el, amennyiben annak használatát a kártyát kibocsátó bank engedélyezi! Kérjük, érdeklődjön bankjánál, hogy az Ön kártyája felhasználható-e interneten keresztül lebonyolítandó vásárláshoz.

2. Személyesen irodáinkban:

Amennyiben a foglalás folyamán ezt a fizetési módot választja, úgy be kell fáradnia utazási irodánk egyikébe, ahol az utazás végösszegét ki tudja egyenlíteni és átveheti az utazás részvételi jegyét is.

Irodánk címe: 1067, Budapest Szondi utca 20.

3. Utalás vagy befizetés bankszámlára:

Amennyiben a foglalás folyamán ezt a fizetési módot választja, nincs más dolga, mint az e-mailben megkapott foglálás visszaigazolása alapján bankszámlaszámunkra átutalnia az utazás pontos végösszegét (a bankszámlaszámunkat a visszaigazoló e-mailben is megtalálja), továbbá ezen foglaláson talál egy megrendelési azonosítot, amit kérjük tüntessen fel számunkra a "közlemény" rovatban. A beérkezés után megküldjük a részvételi jegyüket, és várjuk Önöket nagy szeretettel.

Befizetés bankszámlánkra: Amennyiben úgy dönt, hogy banki befizetéssel akarja utazását kifizetni nincs más dolga, csak befáradni egy Raiffaisen Bank kirendeltségre és ott a visszaigazó e-mailben található számlaszámra befizetni utazása végösszegét. Itt is kérjük tüntettesse fel az ügyintézővel a foglalás azonosítóját, melyet a számlán megtalál, pl: (F12345).

Amennyiben bármilyen kérdése merülne, fel kérjük keressen minket elérhetőségeink egyikén! ELÉRHETŐSÉGEINK

Utasaink a részvételi díjat visszaigazolásunk alapján tudják befizetni. Irodánk elérhetősége és nyitva tartási ideje a Kapcsolat menüpontra kattintva érheti el. Vidéki utasaink személyesen partnerirodáinknál vagy átutalással fizethetik be a részvételi díjat. Kérjük utaláskor minden esetben töltsék ki a közlemény rovatot: foglalási azonosító (melyet visszaigazolásunkban küldünk meg)

FONTOS: úgy semmiképpen ne utaljanak, hogy munkatársunktól nem kaptak visszaigazolást a foglalásról! Miután számlánkra megérkezett a részvételi díj, e-mailben elküldjük Önöknek az utazáshoz szükséges dokumentumokat. (Utazási szerződés, stb.) Felszálláskor a részvételi jegyüket kérheti az idegenvezető, ezért kérjük, ne felejtsék otthon!

3. Mikor kapom meg az utastájékoztatót / részvételi jegyet?

Az utastájékoztatót vagy részvételi jegyet az utazás időpontja előtt 2-3 nappal megelőzően küldik ki kollégáink a megadott emial címre. A TravelOrigo Utazási Iroda sajátszervezésű utazásai esetén az utastájékoztatóban többek között olyan plusz információkat adunk utasainknak, hogy mi lesz a busz rendszáma, ki lesz az idegenvezető és milyen telefonszámon érik majd el stb.

4. Milyen autóbuszokkal utazunk?

Irodánk minden esetben felsőkategóriás, nyugati típusú autóbuszokkal utaztat. Az ülések busztípustól függően általában dönthetők és szélesíthetők. A jelentkezők létszámától függően előfordulhatnak emeletes és normál buszok is.

5. Kiválaszthatom a buszon a helyemet?

Az ugyanazon foglalásban utazó személyeket minden esetben egymás mellé, egymás közelébe ültetjük. Programtól függően 1.500 vagy 3.000 Ft/fő felár ellenében kiválasztható az ülőhely kérés szinten. A nagy létszámára való tekintettel az üléseket a TravelOrigo Utazási Iroda osztja be, figyelembe véve az egyes nagyobb társaságok méretét, hiszen az a célunk, hogy a barátok, családtagok minden esetben egymás mellett, vagy egymás közvetlen közelében ülhessenek.

Az ülésrendek a foglalások beérkezésének időrendjében lesznek kialakítva, az utazási iroda által. Az ezzel kapcsolatos kéréseknek az iroda igyekszik eleget tenni, de azok teljesítésére garanciát nem tud vállalni! Az elkészült ülésrendek indulás előtt kb. 48 órával lesznek elérhetőek a weboldalunkon. Ezután már nem tudjuk módosítani az ülésrendet! Megértésetek köszönjük!.

6. Van a buszon WC?

Általában van WC az autóbuszokon, de kényelmi (a WC közelében ülőknek kellemetlen) és praktikus (a téli hidegben befagyhat a tartály) szempontok miatt nem lehet használni. 3-4 óránként tartunk pihenőket kulturált benzinkutaknál, ahol mindenkinek lehetősége van kényelmesen mosdóba menni. Érdemes aprópénzzel készülni a mosdóhasználathoz!

7. Mit vigyek magammal az utazásra?

Nem érdemes sok mindent hozni, mert az autóbuszok napközben külvárosi parkolókban fognak megállni, így mindent, amire szükség van, magunkkal kell vinni. A nap nagy részét szabadtéren töltjük, ezért kényelmes cipőben (lehetőleg lapossarkú és vastagabb, gumitalpú) gyertek!

Az utazás időpontjától függően érdemes szezonális ruházattal készülni.

Több napos programok esetén az utazótáskákat, bőrőndeket a busz aljában szállítjuk, így arra figyeljetek hogy utiokmányaitokat, pénztárcátokat, egyéb fontos irataitokat ne abba pakoljátok el. A buszra természetesen hátizsákot, kisebb oldaltáskát minden gond nélkül fel vihettek, amit vagy a lábatoknál, vagy a busz kalaptartó részén tárolhattok.

A buszon töltött idő kényelmesebbé tehető, ha hoztok nyakpárnát, kispárnát, illetve takarót, amit napközben természetesen a buszon lehet hagyni.

FONTOS: A jelentkezéskor megadott mobiltelefon egész nap legyen feltöltött és bekapcsolt állapotban, hiszen idegenvezetőnk csak ezen tud elérni! Indulás előtt győződj meg róla, hogy a telefonod külföldön is használható-e, automatikusan átáll a külföldi hálózatra vagy manuálisan kell bekapcsolni.

Felszálláskor a részvételi jegyet kérheti az idegenvezető, ezért kérjük, ne felejtsd otthon!

8. Köthetünk-e a TravelOrigo Utazási Irodánál biztosítást?

Irodánkban az utazáshoz EUB utasbiztosítás (Baleset-, betegség-, poggyászbiztosítás) köthető és ajánlott is. Szervezett utazásink esetén ennek ára a csoport létszám miatt kedvezőbb. Utazásodhoz útlemondási biztosítás is köthető, melynek összege a részvételi díj 2.5%-a, amennyiben az utasbiztosítást is irodánknál kötöd.

9. Vidéki Utasainkra is gondoltunk!

A buszok haladási útvonalán több helyen is biztosítunk felszállási lehetőséget, illetve egyes időpontokban vidéki indulásokra is van mód. A részletekről érdeklődjenek Irodánknál.

Zárt csoportoknak a meghirdetett időpontoktól eltérő napon, és vidéki kiállással is indítunk utakat!

10. Milyen dokumentumokra van szükségem a határátlépéshez?

A külföldre utazáshoz szükséges okmányokat Magyarországon törvény határozza meg. A törvény (1998 évi. XII. Tv. a külföldre utazásról 1.§. (3). bek.) alapján a külföldre utazás joga érvényes úti okmánnyal gyakorolható. A magyar állampolgár érvényes személyazonosító igazolvánnyal is gyakorolhatja a külföldre utazás jogát az Európai Gazdasági Térségről szóló egyezményben részes tagállam területére történő beutazáskor és a tagállamok közötti utazás során, valamint ha azt nemzetközi szerződés lehetővé teszi.

Tehát az az okmány, amely jó a határátlépéshez:
- az útlevél
- a személyi igazolvány (régi és új típusú egyaránt; puha fedeles, kemény fedeles és a kártya formátumú is).
- Ideiglenes személyi igazolványt is fel lehet használni úti okmányként, de csak azt, amelyik kártya formájú.

FONTOS:
- amennyiben régi típusú személyigazolvánnyal szeretne utazni, ellenőrizze, hogy minden bejegyzés jól olvasható-e, nincs-e elkenődve, megfolyva az írás.
- a kártya formátumú igazolvány szerves része a lakcímkártya is. Mindenképpen hozzák magukkal.

Ebből következik, hogy más okmányt - például az új típusú jogosítványt, diákigazolványt, születési anyakönyvi kivonatot - nem lehet felhasználni a határátlépéshez. Tehát ha otthon maradt az útlevél vagy a személyi, sajnos más választás nincs, vissza kell menni érte.

11. Kiskorú gyermekem kísérővel vagy egyedül utazik. Milyen engedélyek szükségesek ehhez, kell-e egyáltalán ilyen engedély?

A gyermek útlevele vagy személyi igazolványa birtokában, a magyar szabályok szerint, önállóan is átlépheti a határt. Ajánlatos azonban, hogy a kiskorú vagy a vele utazó személy vigye magával a szülők - magyarul és a meglátogatni szándékozott ország, illetve a tranzitország nyelvén megfogalmazott, vagy ezekre lefordított -nyilatkozatát arról, hogy a kiskorú külföldre utazásához hozzájárulnak.

A nyilatkozat tartalmazza a kiskorú, a kísérő és a szülő(k) adatait, a kiskorú úti okmányának számát, a külföldi tartózkodás célját, helyét, a meglátogatni kívánt személy vagy intézmény adatait, elérhetőségét. A külföldi határőrizeti szervek különösen akkor vizsgálhatják a hozzájárulás meglétét, ha felmerül annak a gyanúja, hogy a gyermek jogellenes külföldre viteléről, gyermekkereskedelemről vagy a kiskorú érdekeinek másfajta veszélyeztetéséről van szó. E szabályok államonként eltérőek lehetnek, ezért javasolt az előzetes tájékozódás, amely az adott állam külképviseletén megtehető.
SZÜLŐI NYILATKOZAT(18 év alatti utaztatása esetén) »